Audi Q3 Owners Forum banner
41 - 57 of 57 Posts
Q3_14 said:
Richard Hamilton said:
Helaas heb ik geen achteruitrijcamera en kan ik niets aan deze thread toevoegen, maar ik complimenteer je met zulke onberispelijk onderhouden velgen!
En zijn T-Square is ook in behoorlijk nette staat........er is iets mis
Image

Yep, geen bijnamen, krassen, pen/potlood/stift-markeringen en bedekt met stof - moet van een ambtenaar van de gemeentelijke planning zijn.
Image

Sindsdien zijn er plekken met afbladderende lak op de spaken, maar dat is een ander draadje..... Wacht nog steeds tot Audi een beslissing neemt over de garantie..... Yup, heb nog steeds al mijn oude tekeninstrumenten, maar ze zien nu nauwelijks nog het daglicht. Herinnert iemand zich nog de tijd van inkt op linnen? Tekenfilm was een openbaring voor ons.

Niet sinds de lessen technisch tekenen op de middelbare school in Exeter in de jaren 60.
Image

Gromit said:
Ja, geen krassen, krassen, pen/potlood/stift-markeringen en bedekt met stof - moet van een ambtenaar van de gemeentelijke planning zijn.
Image

Richard Hamilton said:
Ja, ik heb nog steeds al mijn oude tekeninstrumenten, maar ze zien tegenwoordig nauwelijks nog het daglicht. Herinnert iemand zich nog de tijd van inkt op linnen? Tekenfolie was een openbaring voor ons.
Niet inkt op linnen, maar toen ik begon te werken, gebruikte onze tekenvloer gecoate aluminiumplaten van 20' x 6' en de tekenaars "etsten/schraapten" de lijnen op het oppervlak van vrij vroege* computers, die vervolgens werden overgebracht naar de kopieerafdeling waar ze op een vlakbed UV-kopieerapparaat op folie werden gekopieerd voor distributie.......oh wat een lol!
Image

*lees.....1K geheugen...woohooo rock on!
Image

En daarvoor......hoewel blijkbaar toen dit werd genomen, moest worden gevraagd of mensen een uur van tevoren stopten met roken, zodat de foto duidelijker zou zijn......geweldige dagen hè?
Image
Image

Goedenavond mensen,
Ik wil deze mod ook doen, aangezien mijn auto geen parkeersensoren voor of achter heeft! Is het mogelijk om RVC standalone te hebben? Ik vind tegenstrijdige uitspraken hierover, sommigen zeggen dat je sensoren nodig hebt om RVC te laten werken.
Ik heb RMC Nav en de trekhaak die naar beneden komt, dus als ik het goed begrijp, moet ik na installatie de volgende codering doen?
- Adres 19 (CANbus-eenheid) -> Installatielijst -> 6C Achteruitrijcamera [SELECTEREN]
- Adres 5F (Alleen voor voertuigen met RMC) -> Lange codering -> Byte 6 -> bit 2 op 1 zetten
- Adres 6C (achteruitrijcamera) Codering: 1010015 = automatische trekhaak, zonder APS+
Bedankt ;o)

Uit eerdere berichten in deze thread bleek dat parkeersensoren voor en achter moesten worden gemonteerd om de achteruitrijcamera te laten werken. Eén eigenaar had alleen sensoren achter en slaagde er niet in de camera aan de praat te krijgen (of het forum bij te werken als / hoe hij het uiteindelijk deed). In tegenstelling hiermee geven bedrijven die achteraf in te bouwen achteruitrijcamera kits aanbieden aan dat deze kunnen worden gemonteerd op auto's zonder parkeersensoren, mits ten minste de achterste sensoren eerst worden geïnstalleerd (uitgelegd op de Kufatec-website) - https://www.kufatec.co.uk/shop/en/audi/q3/q3-8u/complete-bundle-audi-rear-view-camera-q3-8u

Groeten Spike

Dus, ik heb de OEM-achteruitrijcamera geïnstalleerd (zie onderwerphttp://www.q3ownersclub.co.uk/forum/howto-retrofitting-rear-view-camera_topic2045.html) en nu probeer ik de camera te kalibreren zodat ik de enige foutcode die ik heb, kwijt kan.
Ik heb dit onderwerp gelezen, die op audizine (http://www.audizine.com/forum/showthread.php/507970-Backup-Camera-Calibration) en ross tech (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288K%29_Back-Up_Camera#Special_Procedures).
Ik gebruik een OBDeleven voor de codering (https://obdeleven.com/). Ik heb het kalibratieblad bij Staples afgedrukt en richt het achter de auto uit volgens de discussieonderwerpen hier en de hierboven genoemde.
In module 6C (Achteruitrijcamera) leest kanaal 004 15595 en 005 leest 500 (ik heb alleen het afgedrukte blad op de garagevloer, dus geen hoogteverstelling vereist volgens de instructies van ross tech).
Als ik probeer module 1 van 0 naar 1 te zetten om de kalibratie in te schakelen, krijg ik een foutmelding: "marginale voorwaarden zijn niet voldaan". Ik weet niet zeker of dit een OBDeleven-specifieke fout is of niet.
Hoe dan ook - heb op dit moment niet kunnen kalibreren, dus het onderzoek gaat verder. Alle tips of aanwijzingen worden zeer gewaardeerd.
Bedankt
Alex

Welke afstand heeft u tussen de achteras en de voorkant van de sjabloon? De ElsaWin-handleiding geeft aan dat deze 1,47 tot 1,90 meter moet zijn, maar ik merkte dat ik deze moest verlagen tot 1,43 m, anders kreeg ik de foutmelding "0x0004 - Correctiewaarden buiten bereik", wat lijkt op de obdeleven-melding. Probeer hem dichter bij de achteras te plaatsen en herbereken uw waarde dienovereenkomstig.

Zoals u waarschijnlijk op pagina 1 hebt gezien, ben ik begonnen met de sjabloon op de vloer, maar in mijn wanhoop heb ik hem op een doos gezet en hem aan de achterkant omhoog gekanteld voordat hij werkte. Ik heb het gevoel dat het iets te maken kan hebben met het afdrukken van de sjabloon op papier. Ik heb nog geen echt kalibratiebord gezien, maar ik vraag me af of het een meer reflecterend materiaal is.

Bedankt Richard -
De hele dag zitten klooien met de kalibratie en kom nergens. Krijg nog steeds de melding "marginale voorwaarden zijn niet voldaan". Vraag me af of ik het juiste kanaal gebruik om de kalibratie in te schakelen?
Ik houd de auto in de achteruit met de camera aan terwijl ik probeer te kalibreren - is er iets op het scherm dat ik zou moeten zien wanneer de kalibratie plaatsvindt?
Bedankt
Alex

Dit is wat voor mij werkte:

VCDS uitvoeren en naar
[6C - Achteruitrijcamera]
[Toegangsbeveiliging - 16] Voer 22351 in

[Aanpassing - 10]
Kanaal 005 [Lezen] Ik heb een waarde van 620 opgeslagen, omdat papier voor mij op een doos van 120 mm hoog lag
[Testen] [Opslaan]
Kanaal 004 [Lezen] Ik heb een waarde van 15967 opgeslagen (constante 20000 - wielbasis 2603 - afstand van achteras 1430 = 15967 mm)
[Testen] [Opslaan]
Kanaal 001
[Lezen] sla een waarde van 1 op (dit start de kalibratie)
[Testen] [Opslaan]
[Klaar, terug]

Om de kalibratiestatus te controleren, ging ik naar

[Meetwaardenblokken - 08]
Selecteer Blok 130 [Ga!]
Blok 130 Veld 3 (Kalibratiestatus)
Specificatie: 0x0000 (Kalibratie geslaagd)
[Klaar, terug]

Ik herinner me dat het een paar seconden duurde voordat de kalibratieroutine werd uitgevoerd voordat veld 3 0x0000 liet zien. Ik herinner me niet dat ik iets op het MMi-scherm zag, maar ik keek in die tijd naar mijn laptop.

Bewerken: Een paar andere opmerkingen van ElsaWin:

 Cameralens moet schoon zijn.
 Voertuig moet op een stevige en vlakke ondergrond staan.
 Er moet voldoende ruimte rond het voertuig zijn (minstens 2 m).
 De parkeerrem moet geactiveerd zijn.
 Stuurwiel moet in de middenpositie staan, wielen moeten recht staan.
 Alle deuren en de achterklep moeten gesloten zijn.
 Er mag niemand in het voertuig zitten.
 Voertuig mag niet beladen zijn (ongeladen gewicht).
 De acculader moet aangesloten zijn.
 De ontsteking moet ingeschakeld zijn.

Hoi Richard:
Ontzettend bedankt!
Ik probeer hier nog steeds aan te werken. Ik had de auto achteruit laten rijden. In je aantekeningen staat: "De acculader moet aangesloten zijn." Heb je dit gedaan?
Bedankt
Alex

Ja, ik had er een aangesloten. Ik heb hem in zijn achteruit gezet, maar de motor niet laten draaien.

41 - 57 of 57 Posts