Hallo allemaal, ik weet niet of ik in de juiste forumsectie heb gepost,
Maar ik heb jullie mening nodig
Ik bezit een Audi Q3 8U uit 2012, 6-versnellingsbak, de motor is 2.0 TDI CR, 103kw, 140pk FWD, standaard.
De auto heeft 200.000 kilometer op de teller staan,
De auto werkt prima, ik rijd er elke dag mee,
Maar ik begon een klein vermogensverlies op te merken, en ik heb gemerkt dat hij vaker het regeneratieproces ingaat dan voorheen, het probleem begon toen hij zwarte rook begon uit te stoten tijdens regeneratie. Dus ik reed met de auto naar een DPF-reparatiewerkplaats, voor inspectie en reiniging. De man die het inspecteerde zei dat het voor 90% vol zat en gereinigd moest worden, de reinigingsmethode is het verwijderen van het DPF-filter, het open snijden en reinigen zonder chemicaliën of water onder druk,
Voor
Na
Na de reparatie zei hij dat het filter voor 10% beschadigd was door de hitte en dat het probleem opgelost zou moeten zijn en dat het regeneratieproces misschien vaker zou plaatsvinden vanwege de schade
Na 500 km ging de auto in regeneratie en begon zwart-blauwe rook uit te stoten, en regeneraties duren vrij lang, zoals 30-40 minuten en het schiet als een gek rook uit. De auto stoot alleen rook uit als hij in het regeneratieproces zit, nooit als dat niet zo is. De dealer vroeg 4000€ voor een nieuwe DPF, te duur. Heeft iemand van jullie een vergelijkbaar probleem gehad of kent de oplossingen? Ik denk niet dat DPF hier het probleem is.
Bewerken: Ik belde ook de werkplaats die de injectoren repareerde, ze zeiden dat als zij het probleem waren, de auto altijd rook zou uitstoten.
Maar ik heb jullie mening nodig
Ik bezit een Audi Q3 8U uit 2012, 6-versnellingsbak, de motor is 2.0 TDI CR, 103kw, 140pk FWD, standaard.
De auto heeft 200.000 kilometer op de teller staan,
De auto werkt prima, ik rijd er elke dag mee,
Maar ik begon een klein vermogensverlies op te merken, en ik heb gemerkt dat hij vaker het regeneratieproces ingaat dan voorheen, het probleem begon toen hij zwarte rook begon uit te stoten tijdens regeneratie. Dus ik reed met de auto naar een DPF-reparatiewerkplaats, voor inspectie en reiniging. De man die het inspecteerde zei dat het voor 90% vol zat en gereinigd moest worden, de reinigingsmethode is het verwijderen van het DPF-filter, het open snijden en reinigen zonder chemicaliën of water onder druk,
Voor
Na
Na de reparatie zei hij dat het filter voor 10% beschadigd was door de hitte en dat het probleem opgelost zou moeten zijn en dat het regeneratieproces misschien vaker zou plaatsvinden vanwege de schade
Na 500 km ging de auto in regeneratie en begon zwart-blauwe rook uit te stoten, en regeneraties duren vrij lang, zoals 30-40 minuten en het schiet als een gek rook uit. De auto stoot alleen rook uit als hij in het regeneratieproces zit, nooit als dat niet zo is. De dealer vroeg 4000€ voor een nieuwe DPF, te duur. Heeft iemand van jullie een vergelijkbaar probleem gehad of kent de oplossingen? Ik denk niet dat DPF hier het probleem is.
Bewerken: Ik belde ook de werkplaats die de injectoren repareerde, ze zeiden dat als zij het probleem waren, de auto altijd rook zou uitstoten.